۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ۷:۰۴ ق٫ظ

به گزارش روابط عمومی اتحادیه چای کشور، «دکتر ایوب درویشی»، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور به منظور  تشریح اقدامات اتحادیه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این اتحادیه بعد از روی کار آمدن هیات مدیره جدید، گفت: مهمترین مساله این است با روی کار آمدن هیات مدیره فعلی ساختار جدید اتحادیه از حیث امکانات و نیروی انسانی ساماندهی شده ضمن اینکه در دفتری مستقل، امور مربوط به اتحادیه نظم گرفته است.

وی از ساماندهی پرونده های مربوط به اعضا و استخدام کارمند و تشکیل دبیرخانه مستقل برای اتحادیه خبر داد و افزود: علاوه بر این نماینده اتحادیه دو روز در هفته در وزارت جهاد کشاورزی حاضر شده و تسهیل روند امور و پشتیبانی از اعضا را پیگیری می کند تا مشکلات ارزی و مسائل مربوط به ثبت سفارش شرکت ها برطرف شود . به عبارتی منافع مشترک اعضا پیگیری و دنبال می شود.

درویشی ارتباط مستمر با اتاق بازرگانی را از دیگر دستاوردهای مهم در این زمینه عنوان کرد و گفت: این اقدام در جهت استفاده از تجربیات، توانایی ها و تسهیلات اتاق بازرگانی صورت می گیرد ضمن اینکه نمایندگان اتحادیه حضور مستمری در جلسات کاری و  همایش های تخصصی داشته و به طور مرتب در این همایش ها شرکت کرده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه رتبه بندی اتحادیه نیز گفت: ما ارزیابی عملکرد سالیانه اتحادیه را در اتاق بازرگانی دنبال کردیم.

درویشی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر اعضای هیات مدیره در روزهای دوشنبه هر هفته، اظهارداشت: در کنار این، هر دوشنبه یکی از اعضای هیات مدیره در اتحادیه حضور می یابد و به پرسش ها و مسائلی که برای اعضای اتحادیه پیش آمده، پاسخ می دهد.

وی طرح نظرسنجی از اعضا را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اجرای این طرح در دستور کار است و بزودی آغاز می شود، گفت: اجرای نظرسنجی از اعضا برای اینکه پیشنهادات آنان را برای بهبود اوضاع دریافت کنیم و همچنین نظر آنان درباره عملکرد اتحادیه و هیات مدیره اخذ می شود که می تواند در گره گشایی از امور بسیار کارگشا باشد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از آنکه تخصیص ارزهای غیرطبیعی به یک شرکت خاص منجر به این شد که شرکت های دیگر نتوانند از اواخر سال ۱۴۰۱ تا نیمه اول ۱۴۰۲ اقدام به ثبت سفارش و واردات چای کنند، اتحادیه به صورت مرتب با نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه و وزارت خانه های مربوطه مکاتبه داشته و حقوق اعضای خود را مطالبه کرده است.

درویشی اضافه کرد: هدف از این اقدامات علاوه بر احیای حقوق اعضا و عدم اختلال در حوزه کسب و کار آنان، تامین چای مورد نیاز کشور، برطرف شدن ناترازی بازار و عدم ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان نهایی بوده، با توجه به اینکه امسال نیز سال مهار تورم است و باید مراقب قیمت کالاهای مصرفی مردم در بازار بود.

وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم با شخص وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان تاکید کرد.

فهرست مطالب